Välkommen till KATRINEHOLMS Hemsida

Här finns och kommer att finnas vad vi gör i Naturskyddsföreningen i Katrineholm.

Klicka på menyraden högst upp på sidan för att se mer.

Synpunkter och kommentarer emottages på e-mail; lisstorp1234@gmail.com

eller 070 262 49 19

Det går även att skriva inlägg i” Kommentera” i rutan här nedanför.

6 thoughts on “Välkommen till KATRINEHOLMS Hemsida

1. Är på resa i Mexico, den här hemsidan fungerar alldeles utmärkt härifrån. Har varit och badat i Cenotes, grottor som får sitt vatten renat genom marken och även har förbindelse med varandra. Har sett en liten Mal (catfish) någon dec liten.
    Ingemar

2. Hej Vi i gruppen rädda Djulö skola skulle behöva hjälp med att inventera naturmiljön vid skolan.Tips mottages tacksamt.

Gruppen rädda Djulö skola.

• Studiecirkeln hade sin praktik i naturen runt Djulö Skola i tisdags. Vi tittade på många vilda arter och en del rester från forna elevers köksträdgårdar. Vi fick en historik över Djulö Skola av en gammal elev som nu är engagerad i att rädda Skolan från rivning. Intressant med STORA rödlistade ASKAR som växer på området som skall kalhuggas till förmån av 8 lyxvillor i ett bostadsprogram på 1000 boenden i Katrineholm. Träden och skolan fanns före KATRINEHOLM och torde vara historiskt intressanta för framtida generationer, och passar in i övriga Habitat och historisk bebyggelse i området.
      1905 arbetade min farfar 100m från skolan som då var i full drift , liksom Tegelbruket vid Djulökvarn.
      I.O.